Ljubavna.poezija

srijeda, 06.09.2006.

Male žene

Hoću da skratim govor i da zborim bez zloće,
jer moja riječ je vazda pravi uzor kratkoće,
a o malenoj ženi malo se riječi hoće.
Kratki se govor pamti, ako je pun jasnoće.

Tko brblja tom se smiju, a mnogo se smije bena.
Ako je žena mala, u njoj je ljubav golema.
Mnoge velike žene nisu maloj ni sjena
i od velikih često bolja je mala žena.

Ljubav me na to tjera da slavim žene male
i evo, odmah ću za njih velike reći hvale,
a one male žene s kojima zbijate šale:
hladne su poput snijega a kao vatra se pale.

Izvana su ledene, u njima gore plami,
one su oganj, radost, u krevetu, u tami;
u radu i veselju njima prolaze dani.
Promatrajte ih dobro, uvjerite se sami!

Biseru malom nitko ne može sjaj da spriječi,
mali šećer je sladak, od sveg draži i preči,
a mala žena ljubavlju najbolje zna da liječi.
Tko dobro shvaća tome ne treba mnogo riječi.

I malo zrno žita, što se u zemlju sije,
važnije je neg orah i mnogo bolje grije,
tako i mala žena, kad iz nje ljubav vrije,
nijedna slast na svijetu milija od nje nije.

Kao što mala ruža po boji sjajna biva,
ko što u malo zlata počiva vrijednost živa,
ko što u malo balzama veliki miris pliva,
tako u maloj ženi velika ljubav sniva.

Kao što mali rubin mnogo ljepote ima,
i sjaja i kreposti, i vrijednosti pred svima,
tako i mala žena mnoge pohvale prima
zbog ljepote i čara, ljubav i milina.

Mala je ptica ševa, malen slavuj što lijeta,
ali pjevaju bolje od većeg ptičjeg svijeta.
I žena, kad je mala, to baš ništa ne smeta,
jer je čovjeku slađa od šećera i cvijeta.

Mala se žena ni s čim usporediti ne da,
ona je raj zemaljski, ona je utjeha vedra,
ona je sjaj i radost, ljubav slađa od meda;
bolja je kad se kuša nego kada se gleda.

Manja neka vam uvijek bude draža neg veća,
jer nije mudro uzet veliko zlo na pleća.
Od dva zla biraj manje – na to nas mudrac sjeća –
zato u maloj ženi počiva prava sreća.


Španjolska
Juan Ruiz (arcipreste de hita; 1283? – 1351?)

06.09.2006. u 13:22 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>




Komentari da/ne?

Opis bloga


Ljubavna poezija

naslovi pjesama



Autor
moja malenkost



Andjele moj
Bože dobri
Budan, sanjam te..
...
Draga ...
Drhteća sreća
Godinama
Hoću li..
Kapi kiše...
Kako divno je...
Molitva
O, srce moje
Ona
Osjećam se
Sjedim
Srce moje drago
Srećo moja
Srećo
Zaljubljen sam
*_* laku noć *_*





Iz Antologije
Svjetske ljubavne poezije

Ludost
Ljubavna pjesma
Madrigal
Male žene
Molitva ljubavi
Nevolja
Njoj
Pjesma ljubavi
Rijeka ljubavi
Smiješak
Stara mudrost
Ti cvijete moj tajanstveni
Ti imaš srce moje…
Želja


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Linkovi


Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr


Counter Stats
wedding planners
wedding planners Counter